Suomen Liikunnan Ammattilaiset ry & Lappset Group oy

Mikko Tanskanen valittiin vuoden 2024 liikuntapaikkamestariksi

Joensuun kaupungilla työskentelevä Mikko Tanskanen valittiin kolmen finalistin joukosta vuoden 2024 liikuntapaikkamestariksi. Valinnan suoritti Suomen Liikunnan Ammattilaiset -yhdistyksestä, liikuntaopistojen ja Lappset Group oy:n edustajista koostuva raati. Liikuntapaikkamestareiden ammattitaitoa kunnioittava, vuosittain jaettava palkinto annettiin nyt neljännen kerran 2. lokakuuta pidetyn olosuhdeseminaarin yhteydessä.

Tunnustuksen perusteluissa Mikko Tanskasta luonnehditaan tarkasti seurojen tarpeita liikuntaympäristöjen kehittämisessä kuuntelevaksi henkilöksi. Hän on joustava, aktiivinen ja asiakkaitaan erinomaisesti palveleva toimija. Hänen erityisansiokseen mainitaan erilaiset ulkoilmatapahtumat, joiden järjestämiset hän on hoitanut erinomaisesti, esimerkkinä viime talvena ensimmäistä kertaa Joensuussa pidetty ulkoilmaottelu Bolt-stadionilla.

Tanskasen kera tunnustuksen finaalikolmikkoon kuuluivat Mänttä-Vilppulassa toimiva Pekka Koskinen ja Helsingin kaupungilla työskentelevä Katja Kuusisto.

Vuosittain annettava tunnustuspalkinto voidaan myöntää liikuntapaikkamestarikoulutuksen käyneelle henkilölle, joka kehittää aktiivisesti liikuntaympäristöjä, suunnittelee ylläpitoa ja toimeenpanee suunnitelmat.

Tunnustuksen tavoitteena on nostaa liikunta-alueiden olosuhteista vastaavien liikuntapaikkamestareiden monipuolisen ammatillisen työn arvostusta ja vahvistaa heidän merkitystään liikuntaympäristöjen toiminnan ylläpitäjinä sekä kehittäjinä.

Valinta tehdään Suomen Liikunnan Ammattilaiset -yhdistykselle jätettyjen ehdotusten pohjalta. Valintaraatiin kuuluvat SLA ry:n hallituksen jäsen Sari Sarpaneva, SLA ry:n pääsihteeri ja samalla palkintolautakunnan sihteerinä toimiva Johanna Manninen, Lappset Group Oy:n kotimaan myyntipäällikkö Jarno Virkki, Jere Sinkkonen, Itä-Suomen liikuntaopisto, Jarmo Luuri, Kuortaneen urheiluopisto ja Mika Nurminen, Suomen urheiluopisto Vierumäki.

Tunnustuspalkinnon saaja julkistetaan lokakuussa Suomen Liikunnan Ammattilaiset ry:n järjestämän olosuhdeseminaarin yhteydessä. Tunnustus jaetaan vuosittain, ja se on osa Lappset Group oy:n yhteiskunnallisen vastuullisuuden toimintaa.

Lisätietoja:

• Johanna Manninen, SLA ry:n pääsihteeri, puh. 040 5567 040, johanna.manninen@sla-ry.fi
  • Jarno Virkki, kotimaan myyntijohtaja, Lappset Group Oy, puh. 050 434 9204, jarno.virkki@lappset.com

jarno.virkki@lappset.com

Ehdota vuoden 2024 liikuntapaikkamestaria

Helsingin Olympiastadionin vastaava kenttämestari Jani Kurvinen valittiin vuoden 2023 liikuntapaikkamestariksi

Suomen Liikunnan Ammattilaiset ry (SLA) ja Lappset Group haluavat antaa tunnustusta liikuntaympäristöjä kehittäville henkilöille. Vuoden liikuntapaikkamestari -tunnustus jaettiin kolmatta kertaa 5. lokakuuta 2023 liikuntapaikkojen olosuhdeseminaarissa. Kolmen finalistin joukosta tunnustuksen sai Helsingin Olympiastadionin liikunta-alueista vastaava kenttämestari Jani Kurvinen.

”Vuoden 2023 liikuntapaikkamestarimme Jani Kurvinen kertoo kävelevänsä työaamuinaan ensitöikseen paljain varpain Helsingin Olympiastadionin nurmella ja hörppii aamukahviaan, miettien miten tänään nurmi kesytetään,” Suomen Liikunnan Ammattilaiset ry:n pääsihteeri ja valintaraadin jäsen Johanna Manninen kuvailee.

Kurvisen työpiste on Suomen tunnetuimpia urheilupaikkoja, jossa järjestetään muun muassa maailmanluokan rokkikonsertteja ja loppuunmyytyjä urheilutapahtumia.

”Kurvisen asenne tekee vaikutuksen,” Johanna Manninen toteaa.

Palkitsemisperusteluissa Kurvista kuvaillaan tiimipelaajaksi ja hänen ammattitaitoaan hehkutetaan niin työkavereiden, naapurikaupungin kollegojen, tapahtumajärjestäjien kuin lajiliittojenkin suunnalta.

Vuoden 2023 liikuntapaikkamestari tunnustuksen saaja Kurvinen viimeistelee kansainvälisiä nurmenhoidon opintojaan ja esimerkillään kannustaa liikuntapaikkojenhoidon ammattilaisia jatkokouluttautumaan.

”Tänä vuonna valintaraati vaikuttui Kurvisen polusta alansa todelliseksi tähdeksi,” Manninen summaa.

Kaikkien lomakkeen täyttäneiden kesken arvomme neljä K-ryhmän lahjakorttia.

Liikuntapaikkamestari -lehti: